En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 5 april 2013

Ensamma tankar

Idag när jag kom hem var det ingen hemma.
Det händer i princip aldrig.
Ingen husse
Ingen lillan
Inga hundar
 
Fy vad tomt det var!
Purran kom in en sväng och åt lite, sen la hon sig i sängen och somnade.
Snark.
 
Händer ju ingenting...
 
Igår hade jag och min instruktörskollega uppstart på vår allmänlydnadskurs!
 
Väldigt trevlig grupp och trevliga hundar av väldigt varierande raser.
Vad sägs om: Gos d'atura catalá, mops, irish soft coated wheaten terrier, jack russell, pudel, bichon frisé/jack russell, schäfer, golden, flatcoated retriever och tollare?
En riktigt härlig blandning!
.
Ser mycket fram emot aprils hundaktiviteter.
 
Senaste veckan har Toxics träning gått väldigt snabbt framåt.
Vi har haft folk över på besök, och har själva åkt över till folk.
Hennes reservation kommer nog alltid att finnas där, men hon drar sig inte undan på samma sätt som tidigare. Hon går fram och hälsar och viker inte av från människor på promenad längre.
 
Hon är en väldigt lättlärd hund.
Nu fattar jag hur lätt vissa har det med inlärning.
Efter tre repetitioner har hon fattat grejen.
För Tindra kanske det tar tjugo repetitioner...
 
Hennes svaga sidor är just att hon är så reserverad.
I vardagen är det bara ett plus, eftersom hon inte springer fram för att hälsa och tyr sig till mig.
Men om jag skulle vilja tävla lydnad kan det bli ett problem med tandvisningen...
 
Men jag är jättepeppad att locka fram hennes nyfikenhet och leklust och kanske få henne att ialla fall tycka att det är helt ok att någon annan än jag och familjen tar i henne.
Jag tror att vi har en lång, spännande och lärorik tid framför oss tillsammans.
 
Nej, nu får de komma hem, jag står inte ut längre!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar