En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 28 november 2010

Resultatet

Tävlingen var inomhus, i ett ridhus. Det var lite pirrigt eftersom Tindra aldrig varit i ett ridhus förut. Skulle hon bara nosa och äta skit, eller skulle jag få kontakt med henne?
Men det gick bra.
Jag hade inställningen att: vi ska ha kul. Punkt. Inga tankar på poäng eller prestation. Bara försöka hålla henne samlad med bra kontakt.
Det kändes mycket bättre än senaste tävlingen i alla fall, mycket för att jag vägrade bli nervös.
Visst nosade hon, men hon var PIGG och träningssugen, och det är SÅ kul att jobba med henne då! Dessutom var folket runtomkring jättetrevliga och stämningen var avslappnad.

Tindras poäng:
Platsliggande: 9 p. gnäller ( jag är bara så glad för att hon inte satte sig upp)
Fritt följ: 8,5 p. sent sättande, nosar (vi har gjort bättre)
Läggande: 10 p. (gulle-Tindra gör sitt bästa när det gäller)
Inkallande med ställande: 10 p. ( vad händer? Vårt sämsta moment har helt plötsligt blivit vårt bästa! Hon var perfekt!)
Rutan: 8 p. går förbi rutan ( sprang för långt och jag fick dirigera in henne. Måste träna detta moment mycket mera för att hon ska bli säker på vad hon ska göra.)
Apportering: 8 p. sent sättande (sååå bra fart ut och fart in, men så ställer hon sig bredvid mig istället för att sätta sig... synd)
Hoppet: 0 p. går vid sidan om (och där sket det sig tänkte jag. Samma nolla som förra gången. Måste komma iväg till klubben och träna hopp på hinder ordentligt.)
Fjärrdirigering: 10 p. (där fick vi revanch!)
Helhetsintryck: 9 p.
Summa: 160,5 p.
Placering: 2

Hunden som vann var en liten dvärgspets. Ägaren kallade den "älskling" och den var supercharmig!
Den slog en bordercollie, två hovawarter, en rottis och mig. Med hästlängder.
Respect!

Nästa tävling: på lördag!
Nu tutar vi och kör så det ryker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar