En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 23 september 2010

Mina små vänner


Hulda håller kollen!

Varje morgon efter frukost går jag promenad.
Hulda älskar att gå med. Men det går vääääldiiigt saaaktaa när hon är med, för hon ska in och nosa i varenda trädgård, och retar hon upp katten som eventuellt bor där blir det arga leken i en kvart innan vi kan gå vidare.
Men Purran går inte att låsa in. För hon SKA med. Så är det bara!
Tindra tycker att Hulda-promenader är urtråkiga. Hon vill springa i skogen, kanske gå ett spår eller träna på klubben... De har lite olika behov de där två.

Jag var faktiskt på klubben i tisdags, fast av en annan anledning än träning. Jag hade städvecka och var där för att städa i klubbstugan.
Tindra blev såååååå ledsen när vi inte tränade utan jag gick omkring med en dammsugare i en timme.
Som tröst gav jag henne en "dogbrick" som jag hittade i ett av rummen. En sån där träplatta med hål i som man gömmer godis i och så ska hunden dra bort små luckor med tassarna för att hitta godiset.
Efteråt, när jag läste om dem på nätet stod det: lämna aldrig hunden ensam med leksaken, lek med den tillsammans, och nu fattar jag varför...
När jag kom tillbaka till Tindra hade hon bitit bort framsidan av träbrickan och klöst med tassarna för att få fram godisarna. Oj då.
Så nu ska jag köpa en ny bricka till klubben.
Sen tränade vi ett kort lydnadspass för att känna på lite moment i 2:an.
Inkallning med ställande är vår stötesten. Men jag hoppas vi kan komma i väg till klubben i kväll på deras öppna träning. Det vore bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar