En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 10 maj 2010

Ibland blir jag så trött på Tindra och hennes nonchalanta stil.

Hon har börjat springa över till våra nyinflyttade grannar.
-Det gör inget. Vi tycker om hundar, säger de lamt och tittar på henne där hon går och nosar i deras rabatter.
Vi får se hur länge den åsikten håller i sig.
De har nämligen pool, och den har Tinsan kollat in.
Det är bara en tidsfråga innan de har en svart badgäst i den.

När hon rymde dit sist och vi ropade på henne, vände hon sig om, kollade några sekunder på oss och gick sen lugnt vidare till nästa grannes tomt. Jag blir tokig på henne!
Snacka om senil surtant.
Och jag skäms över min olydiga hund. Är det samma hund som folk brukar berömma och som har lydnadsdiplom?
Någon kanske har rövat bort den riktiga Tinsan och lämnat en odåga hos oss?

1 kommentar:

  1. ha, ha, ha:):) du är riktigt bra på att skriva fantastiskt roligt!!! Jag fick mig ett härligt skratt i alla fall... men så har jag ju sjusärdeles fantastiskt odågekaliber i min jycke... tyvärr av lite mer elak potential än "senil surtant".
    - Har du hört att Kattis förmodligen joinar oss i hundägarnas underbara värld?

    Hoppas allt är bra med er!!!

    Kramar från
    Camilla

    SvaraRadera