En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 22 maj 2010

Du och jag

Kom äntligen iväg för ett riktigt träningspass med Tindra, där jag kunde koncentrera mig fullt ut på bara henne. Hon tyckte att det var skitkul!
Det här har både hon och jag saknat!

Körde rutan från olika håll med extern belöning och hon börjar fatta poängen. Hennes vilja att förstå uppgiften är bra, allt hänger på min tydlighet och där finns det tyvärr brister. Jag är inte snabb i fattningen och därför tar inlärningen onödigt lång tid. Men vi kämpar på båda två!

Vi behöver jobba ihop oss för att hitta varandra i allmänlydnaden också. Det märks ju fort när det inte fungerar där. Tindra demonstrerar tydligt när hon är uttråkad och vill inte samarbeta.

Mina tävlingsambitioner har sänkts och jag tror inte att vi kommer att tävla i år. Mina mål med Tindra är att ha kul och att hon får ett givande och innehållsrikt hundliv.
Min lilla Tinsi-Linsi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar