En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 4 april 2010

hundmässan bildbomb

Idag var jag på hundmässan i Älvsjö och kollade på freestyle-SM.
Självklart tittade jag lite på utställningen också.

En ras som jag blivit allvarligt sugen på att skaffa som nästa hund är Lapsk Vallhund.
De tilltalar mig estetiskt, är friska, lagom stora, arbetsvilliga men inte för energiska, med andra ord perfekt för mig!
Det är en ganska ovanlig ras så det var inte så många anmälda (6 st ), så jag hann se alla innan freestylen började.
Fint huvud!



In action


Den här tiken tyckte jag var väldigt fin!


Hon hade fin färg och vacker kropp!


De finns med ljusa tecken också.

Lite andra godingar:
Leonberger och varghund


Och en av mina hemliga kärlekar: Newfoundlandshund
Men den är liiite för stor för mig...






Sen var det dags för freestyle!!!
Här kommer några av mina favoriter:
Tollaren Trubbel


Han dansade till Frank Sinatra och "New York, New York"
Ett riktigt fint uppträdande!


Australian Cattledog som gömmer sig

Och världens sötaste ängel!
Låt: Jag ska fånga en ängel med Ted Gärdestad
Chihuahua
Sagan om ringen-tema:
Pumin Zing
De var riktigt, riktigt duktiga!



Robot-temat var orginellt och proffsigt genomfört!

En liten och smidig tollare



Så nu är jag jättesugen på att träna Tindra ordentligt igen, fick lite ideer och energi idag.
Att solen skiner och det är allmänt härligt vårväder är också en vitaminkick som vi behöver.

1 kommentar: