En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 25 augusti 2017

Jag får också rida

En dag i mitten av sommaren bokade jag in en heldag på en westerngård. Jag hade önskat mig det i födelsedagspresent och äntligen gjorde jag slag i saken.
Eftersom jag hängt i stallet i flera år nu utan att själv få rida, kliar det i min ryttarnerv. Jag vill också pröva!
I tonåren red jag lite på en travare, lärde mig grunder men hann inte så mycket mer. 20 år senare känner jag mig inte speciellt mycket smidigare, men jag fick en häst som var väldigt snäll så jag kände mig trygg ändå.

Western passar min syn på djur. Vilket fantastiskt samarbete!
Hästen lyssnade på mitt kroppsspråk och var väldigt lyhörd. Jag fick backa banor och styra mellan koner, hela tiden i samspel med hästen. Han var stor, men känslig för vad jag ville. Jag blev lite kär, och om jag blir miljonär någon gång ska jag köpa mig en egen quarterhäst!

Hundar, katter och hästar, vilka fantastiska djur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar