En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 7 december 2016

Vardagen under vintern

Skolan är slut och jag har börjat jobba. Men jag har lyxen att bara jobba 50 % under vintern och ändå klara mig. Så rutinen nuförtiden är att efter lämning på skolan tar Toxic och jag en långpromenad tillsammans innan jag antingen åker till jobbet eller är helt ledig.
En dröm som jag njuter av varje sekund!
Toxic mår bra av den här morgonrutinen och kan sova gott under dagen och jag behöver inte ha dåligt samvete och stressa hem och gå i mörker på kvällen.
En annan förändring har också skett. Det är helt nytt, men idag ska vi för första gången åka till ett stall för att ta hand om en liten häst som vi blivit medryttare åt. Jag ska inte rida, men Lillan!
Två dagar i veckan ska vi tillbringa i stallet och då kan Toxic följa med! Hästen är hundvan och världens snällaste lilla shettis.
Vi ser mycket fram emot denna förändring i vardagen. Tur att Toxic är så lättsam, jag är inte ett dugg orolig att det skulle vara något problem för henne att vara med i stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar