En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 18 januari 2014

Snöig promenad!

 Toxic älskar snön! Bra motstånd för att bygga upp muskler! Jag vill få upp både kondis och muskler på henne. Om några månader när vi ska gå agilitykurs vill jag inte ha några skador pga slarv från mig. Skogen har många hjälpmedel att ta till; stenar, stockar, diken, snö, vatten... Toxic är tacksam och provar glatt det jag erbjuder.
 Tindra älskar också snön men på ett mer sansat sätt. Vintern är hennes bästa årstid och min också. Inga leriga tassar, I like!

Jag försöker motionera Tindra på ett för henne lagom sätt. Även hon får balansövningar för att stärka upp muskler. Hon blir fortare trött nuförtiden och blir stel efter promenader, men hon knatar på bra när vi är i skogen. Koppelpromenader längs gator är jag mer sparsam med eftersom jag märker att hon får ont i tassarna av det hårda underlaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar